Com muntar una botiga online?

Avui en dia, muntar una botiga online està a l’abast de tothom. Hi ha varis models; webs molt completes, altres que combinen botiga amb blog, etc. Hi ha vàries alternatives:

  1. Dissenyar la web integrament amb el que s’anomena un CMS. Recomanats: Drupal o Joomla. Requereix un nivell intermedi de coneixements de programació web. Per a grans botigues, una plataforma clàssica per ecommerce és Magento.
  2. Plataformes que permeten muntar una botiga petita-mitjana de forma fàcil i rápida, recomanacions: Shopify o Tictail. No calen coneixements de programació web però, si en tens, pots customitzar més la web.
  3. Vendre els teus productes en webs especialitzades, en una determinada temàtica o d’àmbit més general. P.ex. per coses fetes a mà, la web Etsy, o ebay per qualsevol article de segona mà.

En aquest post parlaré de la segona opció, focalitzant-me en esmentar pros i contres de les dues plataformes recomanades: Shopify Tictail.

tictail.com

Aquesta jove empresa sueca ha intentat facilitar encara més que qualsevol sense coneixements de programació web pugui tenir una botiga online. Es pot muntar fàcilment una botiga online en 30min.

Pros

  • Plataforma gratuïta i molt senzilla de muntar.
  • Bon número de plantilles gratuïtes per poder escollir el disseny que més us agradi.
  • Model d’aplicacions, tant de gratis com de pagament. Molt senzilla, instal·les la app i s’actualitza la web o obtens el servei dins de la pàgina per gestionar la app.
  • Aplicacions gratuïtes: easy social shop (et munta una botiga a la pàgina de Facebook), app per permetre usuaris votar i posar reviews dels productes, app per tenir estadístiques de la retenció de consumidors, gestionar email marketing i altres.
  • Aplicacions de pagament: permet establir descomptes (gratuïta fins a finals de Febrer), analytics, per gestionar i crear newsletters i altres.
  • Permet pagament per Paypal o mitjançant Stripe (pagar amb targeta directament com a la majoria de webs). També permet un mètode utilitzat en països nòrdics.

Contres

  • Per tenir la mateixa web en dos idiomes tens que muntar dues botigues. És a dir, les has de replicar i actualitzar manualment.
  • No pots customitzar la part del “checkout”, les pantalles que es mostraran alhora de pagar.
  • No dona suport individual amb la customització de la web. El que ofereix són força manuals genèrics i un fòrum on pots trobar la majoria de respostes.
  • El portal on promouen les botigues de tictail és una mica fluix.

Alguns exemples de botigues a Tictail:

www.softheritage.com – Soft Heritage, aquesta petita empresa de recent creació que ven roba de cashmere manufacturada èticament i a mà a Nepal, demostra que amb pocs recursos es pot fer una bona botiga.

http://jollitime.com/ – Jolli Time, un cas on amb més recursos demostra que amb una mica de customització es poden obtenir webs molt completes.

http://sneakpeekshop.tictail.com – Cheap Monday, empresa de roba de tamany mitjà-gran va utilitzar tictail per fer una promoció d’una nova col·lecció.

Video Tutorials (un en anglès i l’altre en espanyol):

 

 


Shopify

Aquesta empresa americana és la líder en les plataformes ecommerce per botigues petites i mitjanes. És una plataforma de pagament tot i que permet un període de 14 dies de prova.

Pros

  • Proporcionen cert grau de suport individualitzat.
  • Extensa col·lecció de plantilles.
  • Extens material d’ajuda i tutorials.

Contres

  • No és gratuïta, cal pagar mensualment. Programa més barat és de 14$ al mes.
  • Cal pagar més per obtenir més serveis p.ex. recuperar carros de compra abandonats, estadístiques, capacitat per allotjar més contingut média i altres. Ben explicat a: http://www.shopify.com/pricing.

Vídeo tutorials, primer una llista de tutorials proporcionats per Shopify (en anglès, tot i que recordeu que podeu activar subtítols en altres idiomes), el segon un tutorial independent:

 

1 comments

  1. victoronate · Desembre 22, 2014

    Bon post. Crec que m’he de focalitzar en pensar que vendre…

Deixa una resposta a victoronate Cancel·la la resposta